Объявление

Свернуть
Пока нет объявлений.

Жрец-специалист Клангеддина (Alaghor)

Свернуть
X
 
  • Фильтр
  • Время
  • Показать
Очистить всё
новые сообщения

  • Жрец-специалист Клангеддина (Alaghor)

    Требования по характеристикам персонажа: Сила (Strength) 15, Мудрость (Wisdom) 9.
    Главные требования по характеристикам: Сила, мудрость
    Мирровозрение: Lawfull Good (LG), Lawfull Neutral (LN)
    Оружие: Любое.
    Доспех: Любой.
    Главные сферы: Общая, боевая, защитная, охранная, Солнечная, Закон (Law), Война (War).
    Младшие сферы: Очарования, Создания, Прорицания, Некромантия, Лечения, Путешествия, Глифы, Элементная (Земля)
    Применение магических предметов: Как у жрецов.
    Необходимые мирные умения: Боевой топор, Оружейник или Бронник
    Бонусные мирные умения: Бой вслепую, один из боевых стилей.

    *Не смотря на то, что большинство Алагор (Множ. число - Алагар) Щитовые дварфы и золотые дварфы, представители любой дварфийской подрасы могут быть жрецами-специалистами Клангеддина.

    * Алагор могут мультиклассировать как Алагар/воины, и если ДМ допускает киты для мультиклассовых персонажей, они могут взять любой допустимый кит воина для мультикласса.

    * Алагор может выбрать небоевые навыки из воинской группы и боевые стили обычно, допущенные только воинам, без штрафа. Такие боевые стили включают: Щит и меч, двуручное оружие, стиль два оружия и т.д.

    *Алагор может кастовать Command (как заклятие Жреца 1го уровня) в боевой ситуации один раз в день.

    *На третьем уровне Алагор может кастовать cast spiritual hammer или rockburst (как заклятие Жреца второго уровня) один раз в день

    *На пятом уровне Алагор может кастовать Strength (как заклятие Мага второго уровня) на себя один раз в день, получая преимущество, как если бы они были воинами, или могут кастовать strength of one (как заклятие Жреца третьего уровня) один раз в день.

    *На седьмом уровне Алагор могут кастовать axe storm of Clangeddin (как заклятие Жреца 4-го уровня) или defensive harmony (как заклятие Жреца 4-го уровня) один раз в день.

    * На седьмом уровне Алагор, у которого нет мультикласса, может делать три атаки в два раунда.

    * На десятом уровне Алагор может кастовать detect magic (as the 1st-level priest spell) по желанию

    * На тринадцатом уровне Алагор может нанести тройной урон от боевого топора один раз в день (Данная атака должна быть выбрана после удачного удара, но перед броском на урон).

    * На тринадцатом уровне Алагор, у которого нет мультикласса, может атаковать дважды в раунд.

    * На пятнадцатом уровне Алагор может кастовать blade barrier (as the 6th-level priest spell) один раз в день.

    Clangeddite Spells (переведу позже)

    1st Level

    Silverbeard
    (Alteration)
    Sphere: Combat
    Range: 0
    Components: V,S,M
    Duration: 1 turn + 1 round / level
    Casting Time: 4
    Area of Effect: The caster
    Saving Throw: None

    By means of this spell, the priest temporarily transforms his or her beard into refined silver. In addition to the stunning visual impact of this spell effect, a silverbeard serves as an unusual shield in combat situations.

    If the priest is unarmored, silverbeard confers a base AC of 8 (7 if a shield is also borne) for the duration of the spell. If armor of any sort is worn, this spell confers a +1 AC bonus for the duration of the spell. Repeated use of this spell gradually transforms the color of the priest's beard to silver.

    The material component is the priest's holy symbol.

    2nd Level

    Rockburst
    (Alteration)
    Sphere: Combat
    Range: 10 yards / level
    Components: V, S
    Duration: 1 round
    Casting Time: 5
    Area of Effect: 1 cubic foot / level
    Saving Throw: Special

    This spell allows the caster to make a boulder or rockpile explode suddenly, propelling jagged shards in all directions. If the pile or area of rock targeted is larger than the volume the priest can affect, only part of it flies about.

    Shrapnel endangers all beings within 20 feet of the center of the effected rock. Those beings within 10 feet must succeed at a saving throw vs. spell for half damage. Those beings between 10 and 20 feet distant who succeed at a saving throw are allowed a second saving throw. If both rolls are successful, they avoid all damage (due to luck, dodging, and cover). If only one roll is successful, they suffer half damage. The presence of cover or armor does not automatically lessen damage due to the unpredictability of ricochets, bounces, and the like.

    The shrapnel does a base damage of 1d4+l points per level of the caster (in other words, 1d4+1 points per cubic foot of rock) to a maximum of 10d4+10. In rare cases, the explosion removes enough rock to cause an avalanche or cave-in, but the DM decides the likelihood of this event.

    4th Level

    Axe Storm of Clangeddin
    (Alteration)
    Sphere: Combat
    Range: 0
    Components: V, S, M
    Duration: 3 rounds
    Casting Time: 7
    Area of Effect: 40 foot cube, 1 dwarf / 2 levels of caster
    Saving Throw: None

    When this spell is cast, each affected dwarf gains an additional attack per round with every axe wielded in melee combat or hurled at an opponent. Movement, spellcasting, spell effects, or attacks with weapons other than axes are not hastened. For the purposes of this spell, axes include battle axes, hand axes, hatchets, throwing axes, and two-handed battle axes; these may be nonmagical or magical.

    This spell is not cumulative with itself or with other similar magic. A slow spell negates the effects of an axe storm of Clangeddin, but otherwise has no effect.

    The material components of this spell are the priest's holy symbol and a small sealed glass vial of air capped in the midst of a thunderstorm.
    Последний раз редактировалось Ерёма; 13-10-2013, 14:27.
Обработка...
X